Żywa kwantowo woda naukowo potwierdzona
k***@NOSPAM.gazeta.pl
2011-02-01 12:40:07 UTC
Niezwykłe kwantowe właściwości wody

31-01-2011 20:18

woda · właściwości kwantowe · nanorurki

Woda jest, najprawdopodobniej, niezbędnym składnikiem do powstania życia, i
dzieje się tak dlatego, że charakteryzuje się ona niezwykłymi właściwościami.
Jedną z nich jest np. fakt, że zamarzając zwiększa swoją objętość. Dzięki temu
lód pływa. Gdyby tonął, jeziora i oceany zamarzłyby, a wówczas trudno byłoby
sobie wyobrazić powstanie i ewolucję złożonych form życia.

Teraz George Reiter z University of Houston i jego koledzy odkryli kolejną
niezwykłą właściwość wody. Przedstawili oni dowody sugerujące, że gdy uwięzimy
molekuły wody w przestrzeni liczonej w nanometrach, powstaje "kwantowa" woda.

Dzieje się tak, gdyż molekuły wody mogą tworzyć pomiędzy sobą wiązania
wodorowe. Ponadto elektrony w molekułach donorowych i akceptorowych są nie do
odróżnienia, mogą zatem swobodnie się pomiędzy nimi przemieszczać. Gdy
molekuły takie zostają uwięzione na małej przestrzeni, tworzą szczególny typ
sieci elektronicznej. Powstaje zatem pytanie, czy taka sieć różni się czymś od
zwykłej interakcji elektronów zachodzących w wodzie.

Reiter i jego zespół umieścili wodę w węglowych nanorurkach w temperaturze
pokojowej i poddali ją bombardowaniu intensywnym strumieniem neutronów.
Obserwując sposób rozpraszania się neutronów uczeni określali moment protonów
znajdujących się wewnątrz nanorurek. Okazało się, że protony w wodzie
zamkniętej w nanorurkach zachowują się odmiennie od protonów w wodzie
znajdującej się w większym pojemniku. Odchylenie od dystrybucji momentów
protonów od tego obserwowanego normalnie jest tak duże, że sądzimy, iż woda
zamknięta w skali nano może być opisywana jako znajdująca się w jakościowo
odmiennym stanie kwantowym - stwierdzili uczeni. Co więcej, nie wykluczają
oni, że może istnieć jakiś rodzaj koherencji kwantowej w wodzie w skali nano.
A jeśli tak, to w przyszłości prawdopodobnie uda się ją zmierzyć.

Odkrycie to może mieć kolosalne znaczenie dla zrozumienia otaczającego nas
świata. Musimy bowiem pamiętać, że woda w organizmach żywych w bardzo wielu
momentach zostaje zamknięta w skali nano. Na przykład wówczas, gdy przechodzi
przez kanały jonowe błon komórkowych. Nie od dzisiaj wiadomo, że przepływ
przez te kanały jest o wiele rzędów wielkości bardziej intensywny niż wskazują
współczesne modele dynamiki płynów. Niewykluczone, że dzieje się tak właśnie
ze względu na nowe właściwości kwantowe wody.

Reiter i jego koledzy zauważają jednocześnie, że nowo odkryte zjawisko
występuje tylko wówczas, gdy woda jest otoczona przez neutralne molekuły,
takie jak węgiel. Nie pojawi się ono w obecności wielu współcześnie używanych
materiałów jak chociażby takich, wykorzystywanych do budowy membran do wymiany
protonów np. w ogniwach paliwowych. To z kolei oznacza, że membrany takie
można znacząco udoskonalić za pomocą węglowych nanorurek.

Autor: Mariusz Błoński

Źródło: Technology Review

http://kopalniawiedzy.pl/woda-wlasciwosci-kwantowe-nanorurki-12415.html
r***@poczta.onet.pl
2011-02-01 17:56:57 UTC
Post by k***@NOSPAM.gazeta.pl
http://kopalniawiedzy.pl/woda-wlasciwosci-kwantowe-nanorurki-12415.html
To potwierdza kwantową teorię świadomości Orch-OR Penrosa i Hameroffa.

Mikrotubule to też takie nanometrowe rurki w neuronach, i wewnątrz nich jest
właśnie czysta woda.

Zjawiska kwantowe obserwowane w tym doświadczeniu - zachodzą we wszystkich
żywych organizmach, i tam właśnie należy doszukiwać się rozwiązania zagadki
świadomości i materii ożywionej.
A.L.
2011-02-01 18:31:48 UTC
Post by r***@poczta.onet.pl
Post by k***@NOSPAM.gazeta.pl
[...]
A Dusza Niesmiertelna wazy 21 gramow

A.L.
J.F.
2011-02-01 18:48:02 UTC
Post by k***@NOSPAM.gazeta.pl
Jedną z nich jest np. fakt, że zamarzając zwiększa swoją objętość. Dzięki temu
lód pływa. Gdyby tonął, jeziora i oceany zamarzłyby,
No nie wiem, nie wiem. Jest strumien ciepla z wnetrza Ziemii, sa prady
cieplej wody oceanicznej.

Ale jak by wygladal biegum polnocny to jestem ciekaw.
Post by k***@NOSPAM.gazeta.pl
[...]
Wyjasnienia osmozy to sam jestem ciekaw ..

J.
r***@poczta.onet.pl
2011-02-01 18:59:32 UTC
Mikrotubule, stanowiące cytoszkielet neuronów są rurkami zbudowanymi z białka
tubuliny.
Wewnątrz tych rurek znajduje się czysta woda, która w takiej nano-postaci
zachowuje koherencję kwantową,
za sprawą duchowej świadomości, z którą jest połączona.
Tam, w świetle mikrotubul znajduje się właśnie kwantowe połączenie świata
duchowego z materialnym.
Mikrotubula sama z siebie nie tworzy świadomości, ale jest rodzajem komputera
kwantowego - przekaźnika
sterowanego poprzez duchową świadomość, która jest sprzężona i jest w stanie
modulować i kontrolować
koherencję zjawisk kwantowych wewnątrz mikrotubuli.
Neuronalna transmisja synaptyczna jest sterowana sygnałami z mikrotubul,
i jest jedynie "drugim szczeblem" w procesie ożywiania materialnego ciała przez
duszę.
Mózg jest bardzo zaawansowanym, o wysokiej czułości, selektywnym kwantowym
obustronnym łącznikiem
materialnego ciała z duchową świadomością, i na ogół odbiera czysto i bez
zakłóceń jedną świadomość danego człowieka (duszę)
Podobnie jak komputer kwantowy, mózg składa się z nie jednej a wielu bramek
logicznych (mikrotubul w miliardach neuronów)
w celu koherentnego współgrania z jedną duchową świadomością i eliminacją błędów
kwantowych.
Błędy kwantowe objawiają się niemożnością pełnej kontroli nad mózgiem jednej duszy.
Wówczas mamy do czynienia z różnymi chorobami psychicznymi, schizofrenią
paranoidalną , itp.
Błędy takie powstają także wskutek uszkodzenia mózgu w czasie wypadków,
jak też w przypadku zażycia narkotyków, np LSD, DMT i innych substancji
psychodelicznych.
Uszkodzone mikrotubule wypadają z koherencji z jedną świadomością i są
przejmowane przez inne byty duchowe.
Slawek Kotynski
2011-02-01 19:57:08 UTC
Post by J.F.
Wyjasnienia osmozy to sam jestem ciekaw ..
Tak na palcach...
Żeby nie pisać "rozpuszczalnik" i "rozpuszczona substancja"
będę pisał krócej "woda" i "sól"
Naczynie przedzielamy półprzepuszczalną
błoną, która przepuszcza wodę, ale nie przepuszcza soli.
Do jednej części wlewamy czystą wodę, do drugiej
wodny roztwór soli.
Cząsteczki wody silniej się przyciągają z cząsteczkami soli,
niż pomiędzy sobą, więc mamy większe prawdopodobieństwo
przechodzenia cząsteczek wody w stronę roztworu,
niż w stronę czystej wody. Wzrost różnicy ciśnień powoduje,
skłonność odwrotną - woda jest wypychana z powrotem.
Przy pewnym ciśnieniu sprawa się ustala.

W termodynamice do opisu takich zjawisk wprowadza
się pojęcie potencjałów chemicznych i ewentualnie
googlaj w tym kierunku.
--
mjk
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
J.F.
2011-02-01 21:06:58 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
[...]
Brzmi jak jedyne sluszne wyjasnienie, ale jeszcze dwa podejrzane
szczegoly:
-czy sily przyciagania przy niewielkiej koncentracji uzasadnia
osiagane cisnienia ? A nie powinno adekwatnie mocno wplywac na
temperature wrzenia ?

-jeszcze sie musza jakos te czasteczki "soli" "oprzec" o material
membrany. nie blokujac wszystkich kanalow.

J.
Maciej Woźniak
2011-02-02 07:55:42 UTC
Post by Slawek Kotynski
Cząsteczki wody silniej się przyciągają z cząsteczkami soli,
niż pomiędzy sobą,
Fajnie, ale, po pierwsze, ja słyszałem, że po rozpuszczeniu
mamy jony Na i jony Cl, a nie cząsteczki soli, po drugie,
o jakich oddziaływaniach mówisz?
J.F.
2011-02-02 09:40:19 UTC
Post by Maciej Woźniak
Post by Slawek Kotynski
[...]
Te jony powinny przyciagac polarne czasteczki wody.

Ale osmoza dziala tez dla cukru.

J.
Slawek Kotynski
2011-02-02 11:15:01 UTC
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
[...]
Nie rozumiem.
Post by J.F.
A nie powinno adekwatnie mocno wplywac na
temperature wrzenia ?
Nie wiem. Nie widzę związku.
Post by J.F.
-jeszcze sie musza jakos te czasteczki "soli" "oprzec" o material
membrany. nie blokujac wszystkich kanalow.
Spójrzmy na to w modelu kulek.
Sól to większe kulki. Błona półprzepuszczalna to sito.
Wszystkie kulki latają jak szalone odbijając się od siebie.
Nie widzę, żeby coś miało zatykać sito :)

W realnym świecie to może być bardziej skomplikowane...
Ale taki model przedstawia tylko ogólną zasadę zjawiska,
czyli pokazuje mechanizm przechodzenia wody w stronę
większego ciśnienia.
s/smieciarz/kotynski/
Slawek Kotynski
2011-02-02 11:19:57 UTC
Post by Maciej Woźniak
Post by Slawek Kotynski
[...]
O teoretycznych siłach wyidealizowanych.
Zignorowałeś wstępne definicje terminów:
<<Żeby nie pisać "rozpuszczalnik" i "rozpuszczona substancja"
będę pisał krócej "woda" i "sól" >>
wylewając dziecko z kąpielą.
s/smieciarz/kotynski/
J.F.
2011-02-02 12:51:12 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
[...]
no np 1% stezenie soli, to na jeden jon przypada 50 czasteczek wody.
kilka jest przy jonie, a reszta juz dalej.

Jakos chyba daje sie policzyc jakie dodatkowe cisnienie powoduje taka
domieszka. A nie musi byc sol jonowa, moze byc np glukoza.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
A nie powinno adekwatnie mocno wplywac na temperature wrzenia ?
Nie wiem. Nie widzę związku.
Skoro sa dodatkowe sily przyciagania czasteczkowego, to i temperatura
wrzenia powinna byc wyzsza. I jest ... tylko ze przy nadcisnieniu 1atm
(bezwzgledne 2 atm) to woda wrze w 121 st C, a lekko osolona to chyba
jakies ulamki stopnia zaledwie ma.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
[...]
No ale po jednej stronie sita mamy znacznie wieksze cisnienienie.
Powinny te kulki probowac wyplywac przez sito, a ze sa za duze, to
zatkaja wszystkie dziurki.

J.
Slawek Kotynski
2011-02-02 15:05:15 UTC
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
[...]
Pewnie się daje policzyć. Ja tego od ręki nie zrobię.
Na chłopski rozum, jeśli się coś w wodzie rozpuszcza, to
znaczy, że to coś przyciąga się lepiej z wodą, niż woda
z samą sobą. Inaczej to coś się nie rozpuszcza, a w polu
grawitacyjnym, przy różnych masach cząsteczek, wytrąci.
I na tym poziomie rozumowania, wszystko mi jedno, czym
te cząsteczki są.
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
[...]
Nadal nie widzę związku. Temperatura wrzenia roztworu soli jest
wyższa niż czystej wody. Problem by był, gdyby była niższa.
Ale dlaczego ta temperatura miała by mieć jakiś prosty związek
z temperaturą wrzenia wody pod ciśnieniem? Nawet jeśli jakis związek
jest, to ja go nie widzę, a doświadczenie pokazuje, że prosty nie jest.
W pierwszym przypadku różnica temperatur wynika
z tego, że trzeba więcej energii włożyć w rozrywanie
cząstek roztworu, w drugim przypadku główną rolę
odgrywają siły działające z zewnątrz, powstrzymując
cząsteczki wody przed ucieczką.
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
[...]
Po pierwsze, wykreślmy słowo "znacznie". Działają sobie dwa
mechanizmy w przeciwnych kierunkach i sprawa się ustala przy
jakiejś różnicy ciśnień, kw dwóch częściach naczynia.

Po drugie, coś mi się zdaje, że mieszasz w wyobraźni dwa różne
modele. Jak się zajmujemy ruchem kulek, to zapomnij
o ciśnieniu, i o ośrodku ciągłym, tylko myśl o latających kuleczkach,
które mają średnią drogę swobodną większą od swoich rozmiarów.
Ciśnienie w takim opisie jest parametrem sztudznym,
do niczego nie jest potrzebne (a jak widać, nawet przeszkadza).

Jak przejdziemy do opisu termodynamicznego, to zajmujemy
się stanem statycznym, osiągniętym po jakimś czasie
od nalania roztworów, w którym te potencjalnie "walczące
o dostęp do sita" cząstki zdołały się ruchami Browna
po naczyniu rozpełznąć.
s/smieciarz/kotynski/
sundayman
2011-02-02 16:04:56 UTC
Post by A.L.
A Dusza Niesmiertelna wazy 21 gramow
Zdajesz sobie sprawę, że się powtarzasz ? To wszystko co masz do powiedzenia
?
Maciej Woźniak
2011-02-02 16:36:19 UTC
Użytkownik "Slawek Kotynski" <***@askar.com.pl> napisał w wiadomości
Post by Slawek Kotynski
Post by Maciej Woźniak
Fajnie, ale, po pierwsze, ja słyszałem, że po rozpuszczeniu
mamy jony Na i jony Cl, a nie cząsteczki soli, po drugie,
o jakich oddziaływaniach mówisz?
O teoretycznych siłach wyidealizowanych.
Aaa. 6 oddziaływanie?
Nie, nie zignorowałem. Przeszedłem od
ogólnej reguły do szczególnego przypadku.
J.F.
2011-02-02 17:07:37 UTC
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
Jakos chyba daje sie policzyc jakie dodatkowe cisnienie powoduje taka
domieszka. A nie musi byc sol jonowa, moze byc np glukoza.
Pewnie się daje policzyć. Ja tego od ręki nie zrobię.
Chcetnie bym uslyszal ze to zrobiono i teoria mniej wiecej zgadza sie
z praktyka.
Post by Slawek Kotynski
Na chłopski rozum, jeśli się coś w wodzie rozpuszcza, to
znaczy, że to coś przyciąga się lepiej z wodą, niż woda
z samą sobą. Inaczej to coś się nie rozpuszcza
Hm, no wiem czy to uprawnione wnioski, mozna by sprawdzic na
przykladach. W metalach chyba nie zawsze - nie kazdy stop jest
mocniejszy niz skladniki.
Post by Slawek Kotynski
Post by J.F.
[...]
Ale bardzo niewiele.
Post by Slawek Kotynski
Problem by był, gdyby była niższa.
Ciekawostka do przemyslenia - temperatura topnienia mieszaniny jest z
reguly nizsza od skladnikow.
Post by Slawek Kotynski
Ale dlaczego ta temperatura miała by mieć jakiś prosty związek
z temperaturą wrzenia wody pod ciśnieniem? Nawet jeśli jakis związek
jest, to ja go nie widzę, a doświadczenie pokazuje, że prosty nie jest.
Hm, zakladajac ze bierze sie z tego samego przyciagania
miedzyczasteczkowego ..

J.
A.L.
2011-02-02 17:11:22 UTC
On Wed, 2 Feb 2011 17:04:58 +0100, "sundayman"
Post by sundayman
Post by A.L.
A Dusza Niesmiertelna wazy 21 gramow
Zdajesz sobie sprawę, że się powtarzasz ? To wszystko co masz do powiedzenia
?
Ci od paranauki tez w kolko powtarzaja te sama majaki

A.L.
Slawek Kotynski
2011-02-02 19:34:39 UTC
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
[...]
Nie widziałem wytrącania osadów w metalach :)
I nie przypuszczam, żeby uproszczony model gazu miał
jakieś zastowowanie dla mieszanin metali...
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
Problem by był, gdyby była niższa.
Ciekawostka do przemyslenia - temperatura topnienia mieszaniny jest z
reguly nizsza od skladnikow.
No ale to zupełnie inny temat i bez bez analizy *wiązań*
w ciele stałym, nie rozbieriosz.
Post by J.F.
Post by Slawek Kotynski
[...]
No to kombinuj :) Radzę zacząć od rozpatrzenia,
skąd się bierze zależność temperatury wrzenia wody
od ciśnienia, chociaż scisliwość wody jest znikoma.
Bez uwzględnienia w rozważaniach ciśniena pary,
chyba niewiele da się wykombinować.
s/smieciarz/kotynski/
Piotr Woszczynski
2011-02-02 20:49:34 UTC
Post by Maciej Woźniak
Post by Slawek Kotynski
[...]
Hm.. Tak żeby było dokładniej.. Przed rozpuszczeniem w wodzie kryształków
soli TEŻ masz jony, tyle że są upakowane w sieci krystalicznej.

Piotr
Stokrotka
2011-02-02 21:53:59 UTC
Sam to wymy¶li³e¶?
--
(tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->¿ lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, czêsto nielogiczny, ktury ludzie ociê¿ali umys³owo,