Miodzio
WM
2017-03-17 19:09:00 UTC
Nieoczekiwane zjawisko, które widać przy nalewaniu miodu.
Liquid Rope Coil Effect

Poważne prace o tym powstają, choć to marnowanie pieniędzy, bo
praktycznego zastosowania nie widać. ;)
http://www.itg.cam.ac.uk/people/heh/Paper194.pdf

Uwielbiam takie fizyczne ciekawostki.
Tu jeszcze jedna taka :)
Spring Paradox (Braess's Paradox )

WM
Robert Wańkowski
2017-03-17 21:08:34 UTC
Post by WM
Nieoczekiwane zjawisko, które widać przy nalewaniu miodu.
Każda ciecz ma swoje zjawisko :-)

Robert
WM
2017-03-17 22:40:59 UTC
Post by Robert Wańkowski
Każda ciecz ma swoje zjawisko :-)
http://youtu.be/wmUx-1o3Lzs
Dzięki za podrzucenie informacji o fajnym zjawisku.

Znalazłem wyjaśnienie naukowe jak to działa.
https://arxiv.org/abs/physics/0603183
Płyn na ściance tworzy wgłębienie, skocznie narciarską dla następnej
warstwy płynu.
Tylko nie jest jasne dlaczego akurat w tym jednym miejscu pojawia się
poślizg warstw płynu?

WM
J.F.
2017-03-18 20:01:48 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by WM
Nieoczekiwane zjawisko, które widać przy nalewaniu miodu.
Każda ciecz ma swoje zjawisko :-)
http://youtu.be/wmUx-1o3Lzs

Pret sie tylko kreci - nie jest wyciagany.

J.
WM
2017-03-19 00:11:24 UTC
Post by J.F.
http://youtu.be/npZzlgKjs0I
Pret sie tylko kreci - nie jest wyciagany.
Dzięki, nareszcie wyjaśniłem pewien problem.
Zastanawiałem się kiedyś jak jest smarowana sprężarka chłodnicza.
Tam jest kręcący się pionowy pręt, jak w tym filmiku.
Po pręcie wciągany jest olej z miski.

WM